Zdravje

AEQ METODA, korak k svobodnemu gibanju

Se odrekate izletom v hribe, ker vas bolijo kolki ali koleno, vam hoja po stopnicah postaja prava muka? Težko čepite, klečite in vam že obešanje perila ali jemanje krožnika z zgornje police predstavlja problem?

 Jasmino Rome Rodić so pred leti doletele hude bolečin v vratu, ki jih nikakor ni uspela odpraviti. Zdravnik ji je postavil diagnozo in predpisal jemanje tablet do konca življenja. S tem se ni mogla sprijazniti, zato je poiskala alternativno pomoč. Leta 2015 se je prvič srečala z AEQ metodo in ko je videla, kako učinkovita je, si je rekla, »to bi bilo pa res dobro, če bi vedel vsak.« Ko je Aleš Ernst, tvorec AEQ metode razpisal izobraževanje, ni pomišljala in se je prijavila. 

Img 00001402 1024x768 1

Ste učiteljica AEQ metode 3. stopnje in učiteljica AEQ dihanja 1. stopnje, in se ukvarjate s tem, kako se lahko svobodno, lahkotno, brez bolečin premikamo. Kakšen je recept? 

V vsakem našem gibu sodelujejo mišice, naši možgani pa so tisti, ki te mišice vodijo v pravilen gib. Komunikacija med možgani in mišicami mora biti dobra, da je gib lahko urejen, učinkovit in svoboden. Današnji človek razvitega sveta pa je zaradi načina življenja, za katerega je značilno  pomanjkanje časa in hkrati obilica energije, dnevno prisotnega stresa in potlačenih čustvenih travm razvil SMA – senzorno-motorično amnezijo, ki preprečuje, da bi imeli dobro povezavo med zavestnim delom možganov, se pravi umom in telesom. Povedano drugače, ne čutimo več dobro svojega telesa, iz njega prihaja v zavestni del možganov premalo kvalitetnih informacij in zato potem možgani ne zmorejo pošiljati ustreznih signalov nazaj v mišice. To pomeni, da mišic ne zmoremo oziroma ne znamo več pravilno obremenjevati. Ko počivamo in bi mišico morali sprostiti, tega nismo več sposobni narediti. Če mišica ves čas dela, to pomeni, da je preobremenjena in nas  začne boleti. Pri vsakem gibu sodelujejo mišice, ki se morajo napeti/skrčiti in tiste, ki se morajo sprostiti/podaljšati. Ko določenih mišic ne znaš več sprostiti, se ne moreš dobro gibati, vse gre na silo, ni mehkobe, po določenem času pa pride do bolečin, trpijo sklepi, hrbtenica … Vse to lahko izboljšamo preko AEQ metode. 

AEQ metoda nam pomaga, da ponovno postanemo gospodar svojega telesa, saj z ustrezno vadbo lahko zavestno spremenimo svoje gibanje, držo, obnašanje. Vpliva na prebavo, na dihanje, na bolezni. Zmanjšamo lahko bolečine v vratu, ramenih, hrbtu, glavobol … 

image 1

Kako nam lahko pri tem pomaga AEQ metoda, kaj lahko naredimo tudi sami doma?

Počasno, pozorno in do telesa spoštljivo izvajanje AEQ vaj (ki jih vodi učitelj, izvajate pa jih samostojno tudi doma) nam omogoča, da se umirimo, da aktiviramo parasimpatični živčni sistem in tako regeneriramo telo po stresnih dogodkih, ki jih je v sodobnem času res veliko. S tem izboljšujemo imunski sistem in večamo telesno odpornost. Z  vajami se ponovno učimo gibov. Ko delamo počasi, s fokusom, ponovno vzpostavljamo nov način gibanja, tako gibanje, lahkotno – kot smo ga poznali, ko smo bili otroci. Zmanjšujemo senzorno-motorično amnezijo.

Je bolečina pri gibanju res posledica let in se je z njo treba sprijazniti? Nikakor! Včasih je bil človek zelo odvisen od svojega telesa in do težav in bolečin pri gibanju ni smelo priti. Če se nisi dobro gibal, nisi mogel preživeti. Potem pa so prišli stroji in vse nadomestili. Danes veliko sedimo za računalnikom, gibanja je manj zaradi razvoja tehnologije. A to lahko počnemo samo določen čas, nato pa se telo upre z bolečino.

Kdaj moramo bolečino vzeti kot signalno lučko, da protibolečinska tableta ni rešitev, ampak je treba narediti nekaj več?

Načeloma bi morali vedno, ko se bolečina ponavlja, to vzeti kot signalno lučko, da nečesa ne delamo v redu in je to potrebno spremeniti. To je indikator, da je z nami nekaj narobe, da imamo problem, in problem je tisti, ki ga moramo rešiti. V tem smislu je bolečina naš zaveznik. Je le simptom, mi pa moramo najti pravi vzrok in ga odpraviti. Bolečina je vedno opozorilo telesa, da se moramo ustaviti, opazovati in proučiti problem, na osnovi zaključkov pa narediti spremembe in izboljšave. Bolečine v hrbtu, vratu, ramenih,…so lahko torej prinašalci sporočil, da z delovanjem naših mišic nekaj ni v redu. Običajno so prekomerno stisnjene, zakrčene.

image

Pridejo k vam tudi starejši ljudje, se da te metode učiti tudi v zrelih letih?

Absolutno. Metoda je primerna za vse, ne glede na starost – tako za otroke, kjer je potrebno tudi sodelovanje staršev do ljudi v zrelih letih in starejših. To ni metoda, »danes boš to naredil, jutri boš pa dober« – take metode ni. Je pa metoda, v kateri začneš spoznavati samega sebe, se analiziraš, spreminjaš in greš počasi proti cilju.

 Kako pri vas potekajo ure?

Možnosti je več, čeprav so trenutno okrnjene zaradi korone. Pred tem sem imela tedenska skupinska srečanja do deset ljudi po uro in pol in so udeleženci po mojih navodilih izvajali vaje. Občasno izvajam dvo- in večurne delavnice, najbolj učinkovito pa je individualno/aktivno učenje. Jeseni nameravam začeti tudi z učenjem metode na daljavo (Zoom). Vsak udeleženec dobi tudi navodila, kako te vaje izvajati doma, saj samo ure pri meni niso dovolj. Za vsako trajno spremembo si je treba vzeti čas.

Prikaži Več

Podobni članki

Preglej tudi
Close
Back to top button