Zdravje

GOVEJA JUHA IN PURAN? NE HVALA

Seveda poleti jemo drugače. Naš dan je drugačen že zato, ker je seveda daljši. In zdaj, ko prihajajo vroči dnevi se tudi naš jedilnik spremeni. Zadnji obrok tako jemo precej kasneje kot pozimi. Zaradi visokih temperatur pa tudi lakota ponavadi pride kasneje, tako da so obroki zgoščeni v popoldansko večernem času. A vseeno zdravniki priporočajo, da se poskušamo držati najbolj zdravega načina prehranjevanja, večkrat na dan, zadnji obrok pa vsaj dve uri pred spanjem. 

BeFunky sample 11

Kaj torej jesti kako?

Kitajska medicina verjame, da se harmonija v telesu doseže s pravilno odmerjeno jin in jang hrano. Zima je čas za jang hrano (začinjena in težka hrana, jajca, kava, čokolada, oreščki, ajda, rž, ostre začimbe, česen, sol). Poleti se izogibamo tudi cvrtju, praženju in pečenju. Prednost dajemo jin hrani, ki hladi, kar predstavlja sočna hrana-zelenjava (z izjemo gomoljev) in sadje.

Hrana, ki hladi, je skoraj vsa po vrsti vodena. Med svežo, presno hrano, ki najbolj izrazito hladi, so na prvem mestu lubenice in melone. Podobno ohladijo banane, vsi citrusi in tropsko sadje, lahko si privoščimo tudi grozdje. Od zelenjave nas najbolj ohladijo kumare in drugi zelenjavni plodovi, vse vrste listnate zelenjave in solat, pripravljenih z njimi. Tudi kislo mleko, jogurt in kefir prijetno hladijo.

Poletje je torej več kot oodličen čas za zdravo prehranjevanje. Na vrtu je veliko sveže zelenjave in sadja. In ne zgolj kitajska medicina, tudi naša stroka v poletnih mesecih priporoča omejitev vnosa mesa, predvsem odsvetujejo vrste, kot so puran, fazan in druga divja perjad, medtem ko naj na našem jedilniku zagospodarijo ribe. Ker pa tovrstna hrana zahteva toplotno obdelavo, je dobro, da obroke načrtujemo vnaprej. Priprava živil naj bo lahka, izogibajmo se praženju, cvrtju, pečenju, te nadomestimo s soparjenjem, blanširanjem in kratkotrajnim kuhanjem. 

BeFunky sample 8 4

LUBENICA:
Lubenica je odlična izbira. Sestavlja jo 90% vode, ima malo kalorij in je idealna poletna malica ali osvežitev. Lubenica vsebuje tudi citrulin, ki se v telesu pretvori v L-arginin, kar je predhodnik dušikovega oksida. Dušikov oksid lahko pomaga vašim žilam, da so bolj razširjene in “odprte za pretok krvi”, kar je eden od razlogov, zakaj lahko pomaga znižati krvni tlak.

BUČKE: 
Še malo, pa jih bo polno na vseh vrtovih. In bučke so res super poletna zelenjava. Nimajo maščob in holesterola, skoraj nič kalorij in vsebujejo tretjino priporočljivega dnevnega vnosa vitamina C. In vsak od nas pozna vsaj 5 receptov, kako jih pripraviti kajne? 

KUMARE: 
Kumare so podobno hvaležna zelenjava kot buče. Vsebujejo veliko vode, pa tudi številne antioksidante, vključno z dobro znanim vitaminom C in beta karotenom. Poleg tega je lupina kumar odličen vir vlaknin, kalija in magnezija. In tako kot bučke, tudi pri kumarah poznamo kar nekaj načinov priprave. Odlične pa so tudi povsem sveže z vrta. 

SADNA SOLATA:
Poletje je res čas za sadno razvajanje.  Rdeče, vijolično in modro sadje je polno antioksidantov ter vitaminov, še posebej jagodičje, ki je »pakirano« s tretjino dnevnih potreb po vlakninah.

PARADIŽNIK: 
Na vrtu ga ima vsaka gospodinja. Ob neverjetni uporabnosti je paradižnik tudi zelo zdrav. Je izjemno bogat s flavonoidi in drugimi fitokemikalijami, ki imajo protirakave in druge zdravilne lastnosti. Prav tako je izvrsten vir luteina, zeaksantina in vitamina C, ki je najbolj koncentriran v snovi, ki vsebujejo žele, ki obkroža semena. V paradižniku se nahajajo tudi vitamini A, E in B-kompleksni vitamini, kalij, mangan in fosfor.

HLADNE JUHE:
Priznajmo, dobro govejo juho je v vročem dnevu težko pojesti kajne? Zato so tu hladne juhe, ki so v deželah z vročimi poletji izredno priljubljene hladne juhe – od španskega gaspača do mrzle kumarične juhe s koprom. Veliko zelenjave in praktično nič kalorij, to je odličen začetek kosila ali večerje. Raziskave pokažejo, da nas juha na začetku obroka toliko nasiti, da potem pojemo veliko manj.

BeFunky sample 13

NE POZABIMO NA VODO!

V poletnih mesecih potrebno še izdatno skrbeti za hidracijo našega telesa, kar pomeni, da moramo spiti več kot en liter vode na 25 kg naše puste telesne teže. Hidracija našega telesa je zelo pomembna, saj se brez vode ne zgodi noben proces v našem telesu, prav tako pa je pomembno, da iz našega telesa s pomočjo vode redno odvajamo strupe. Pijte skozi ves dan in spijte po požirkih vsaj osem kozarcev vode, ki naj bodo enakomerno razporejeni skozi ves dan.

Prikaži Več

Podobni članki

Preglej tudi
Close
Back to top button