Zdravje

Ste utrujeni? Kako pregnati spomladansko utrujenost?

Dnevi so zdaj že pošteno daljši, zunaj je tudi vse bolj toplo, a zanimivo, vse to ne prinese takojšnjega boljšega psihofizičnega stanja telesa, kot bi bilo pričakovati. Ponavadi se ob vsem tem pojavi takoimenovana pomladanska utrujenost. Zlahka jo prepoznamo, saj najverjetneje nikomur od nas niso nepoznani simptomi, kot so brezvoljnost, utrujenost, zaspanost, izčrpanost in upad energij, ki pomladansko utrujenost spremljajo. Z utrujenostjo seveda prihaja do padca delovne učinkovitosti, zmanjšane fizične zmogljivosti, pa tudi zmanjšanje odpornosti organizma.

Screen Shot 2022 04 03 at 22.20.53 7

Kaj je spomladanska utrujenost?

Pomladanska utrujenost NI bolezen, je stanje organizma, ki se pojavi ob menjavi letnega časa in ob nastopu menjave vremena. Moč sončnih žarkov se spomladi poveča, temperature se zvišajo, človeško telo pa se mora vsem tem naravnim spremembam prilagoditi. Zato se  posledično razširijo žile, pretok krvi se poveča in presnova organizma se pospeši. Vse to je za telo velik napor, poraba energije se poveča in zato telo zapade v stanje utrujenosti. Pozimi se manj gibljemo, kar se pokaže tudi na izgubi kondicije, ki jo moramo spomladi utrditi.

Kaj torej narediti, da utrujenost mine?

Odgovor je enostaven: Na urnik si dajmo redno telesno dejavnost in to na svežem zraku. Če smo v slabši formi, začnimo s sprehodi po ravnem, najmanj 30 minut vsaj trikrat tedensko. Stopnjujmo hitrost hoje (več naredimo, če vključimo še zgornje ude, denimo z uporabo pohodnih palic), stopnjujmo tudi nagib terena, vključujmo vedno več vzpona.

Privoščimo si dovolj spanja, jejmo zdravo hrano z dovolj vitamini, minerali in beljakovinami in z malo maščobami.

Nekaj več poudarka dajemo vitaminu C, ker je pomemben za normalno delovanje imunskega sistema in krepi našo odpornost. Najdemo ga predvsem v sadju in zelenjavi: citrusi, paprika, kivi, šipkovi plodovi,…

Vitamini skupine B so prav tako pomembni, predvsem vitamin B3, ki krepi zbranost in odzivnost. Najdemo ga v ribah, kvasu, mleku in listnati zelenjavi.

Tudi železo je zelo pomembno, saj celice oskrbuje s kisikom, kar je pomembno za proizvajanje energije. V kolikor nam primanjkuje železa, zapademo v slabokrvnost in prav utrujenost je tisti prvi simptom, ki nas na to opozori. Zato naj v naši prehrani ne manjka  mesa, jetrc, bučk in fig, ki so naravni viri železa.

Screen Shot 2022 04 03 at 22.20.53 8
Prikaži Več

Podobni članki

Preglej tudi
Close
Back to top button