Zdravje

V boj s spomladansko utrujenostjo

Končno so tu lepi, topli in daljši dnevi, vi pa se počutite kot cunja. Povsem brez energije in včasih celo brez volje. Ja, kot vsako pomlad, je tudi tokrat tu: spomladanska utrujenost. Tako kot se narava začne prebujati marca in aprila, tako tudi naše telo čuti, da prihaja drugačen čas, kot je bil pozimi. 

A brez skrbi, spomladanska utrujenost ni bolezen. Je stanje organizma, ki sledi prehudu iz zime v spomladanski letni čas. Prizadene predvsem starejše, tiste, ki so malo bolj občutljivi, če pa ste prebolili Covid 19 ali pa kakšen prehlad, pa vaše telo prav tako potrebuje malo pomoči za ponoven začetek aktivnega leta.

projekt 2oaaad
Ste ves čas utrujeni?

Kaj je razlog, da nas spomladanska utrujenost vsako leto ujame? 

Pozimi se naše telo poleni, več smo doma, na toplem, manj se gibamo, pridelamo tudi kakšen odvečen kilogram ali dva. Ko pa pride pomlad ta prinaša tudi več aktivnosti. Dan je daljši, sonca je vse več in to prinaša tudi več naše aktivnosti. Povišane temperature povzročijo širjenje žil, poveča se pretok krvi v možgane, presnova postane hitrejša in naše telo potrebuje precej več energije. In posledica: utrujenost. 

Pozimi je tudi hrana bolj enolična, ni svežega sezonskega sadja in zelenjave. Vnos vitaminov v telo je zmanjšan. Prav tako primanjkuje sončne svetlobe, ki sicer izboljša razpoloženje – povzroči, da se sprosti več serotonina, hormona sreče, zmanjša pa se količina melatonina, ki povzroči zaspanost.

Je pa spomladanska utrujenost odvisna od našega načina življenja. Manj gibanja, slabša prehrana in slab imunski sistem, vse to vodi v še večjo utrujenost. In odgovorite si, kako zdravo ste živeli v preteklih mesecih?

BeFunky sample 13 1

Kako se torej čim rešiti spomladanske utrujenosti?
Tu je 5 povsem enostavnih nasvetov: 

  • Dodajte vašemu urniku redno telesno dejavnost. Vsaj 3x na teden po 30 minut sprehodov po naravi. 
  • Vašemu jedilniku dodajte več sveže zelenjave in sadja. Jejte čim bolj raznoliko 3-5krat na dan. 
  • Pijte dovolj tekočine, vsaj 2 litra vode na dan (naravni sokovi, nesladkan čaj) 
  • Popoldansk dremež, med 15 do 20 minut. 
  • Miren in dolg spanec ponoči. V posteljo se odpravite, ko se boste počutili utrujene. Pred spanjem pa ne glejte televizije, saj se tako možgani hitreje umirijo in je spanec bolj kvaliteten. 
projekt 2 3

Postavite si realne dnevne cilje, iščite stvari, ki vas izpolnjujejo in tako stremite k temu, da boste čim bolj zadovoljni in srečni. Stanje duha in telesa sta namreč prepletena!

Prijeten vstop v pomlad vam želimo!

Prikaži Več

Podobni članki

Preglej tudi
Close
Back to top button