Nostalgija

Smrt princese ljudskih množic

V zgodnjih jutranjih urah 31. avgusta 1997 je v pariškem predoru Alma skupaj s spremljevalcem Dodijem Al Fayedom v prometni nesreči umrla Lady Diana.

b00b28eef7 62302269

Njena smrt je pretresla tako Veliko Britanijo kot svet. Britansko kraljico Elizabeto II., ki je takrat izgubljala priljubljenost, pa je prisilila k prilagoditvi odnosa do britanske javnosti.

Britanska javnost se je na Dianino smrt odzvala izjemno čustveno. Nekaj ur po nesreči se je pred Kensingtonsko palačo, princesinim domom v Londonu, začela širiti preproga rož, ki so jih tja položili žalujoči Britanci.

Takratni britanski premier Tony Blair je Diano označil za “princeso ljudskih množic” in s tem segel v srca britanskih državljanov. Britanska monarhinja pa je nasprotno napačno presodila razpoloženje javnosti in se je na začetku odločila ostati na škotskem gradu Balmoral, kjer je kraljeva družina preživljala počitnice, namesto da bi se vrnila v London.

Princeso so po pogrebni slovesnosti v Westminstrski opatiji v Londonu pokopali na posestvu družine Spencer Althrop. Njen pogreb je bil eden največjih medijskih dogodkov v zgodovini, ki ga je bilo mogoče prek malih zaslonov spremljati po vsem svetu. Sledilo mu je 2,5 milijarde gledalcev.

62b2f2fac787fb763f385495534add0c

Teorije zarot še danes aktualne

Pokojna britanska princesa Diana, se je rodila 1. julija 1961 in umrla stara 36 let. Čeprav se je o njenem življenju in dobrodelnosti doslej že veliko pisalo, velja spomniti, da njena nenadna smrt še vedno buri duhove javnosti. Ob nekaterih znanih dejstvih in namigovanjih tako še vedno živi vprašanje: je princesi res nekdo želel smrt ali pa je vse skupaj zgolj teorija zarote? 

Smrt zakrivil voznik limuzine, ki naj bi bil v resnici plačani morilec? 

Princesa Diana je umrla v tragični prometni nesreči v Parizu leto dni od ločitve od britanskega brinca Charlesa. V javnosti najširše sprejeta razlaga je, da naj bi princesino nesrečo zakrivili neumorni paparaci. Ti naj bi jo zasledovali po pariških ulicah, voznik limuzine, v kateri se je takrat nahajala Diana, pa jim je želel ubežati, in tako naj bi prišlo do usodnega trčenja.

Druga, temnejša plat zgodbe, ki je nastala predvsem kot plod namigovanj nekaterih britanskih tabloidov in egipčanskega poslovneža Mohameda Al-Fayeda, sin Dodi Al-Fayed je bil takrat z Diano in je tako kot ona podlegel poškodbam prometne nesreče, namiguje, da paparaci niso zakrivili njune smrti. Njihovo zasledovanje limuzine naj bi namreč ves čas potekalo s primerne razdalje. Nekateri britanski mediji z Al-Fayedom na čelu so s prstom pokazali na Henrija Paula, voznika vozila, ki naj bi bil v resnici plačani serijski morilec. Egipčanski poslovnež je v eni od izjav izrazil prepričanje, da je Paul v resnici delal za britansko tajno službo M16 – spet druge zgodbe so se vrtele okoli namigovanj, da naj bi bil francoski oziroma v nekaterih različicah zgodbe celo ameriški tajni agent nacionalne varnosti.

Diane naj bi se po nekaterih namigovanjih želela znebiti kraljeva družina, ker naj bi bila v javnosti močno priljubljena ter znana po svojih javnih nastopih, dobrodelnosti in ozaveščanju o številnih zdravstvenih problemih, kot so duševne bolezni in AIDS, princ Charles pa je na sebi nosil temen madež zaradi afere s Camillo, s katero je ljubimkal že v času zakona z Diano. Ker naj bi se želel čim prej ponovno poročiti in izbrisati spomin na Diano, naj bi kraljeva družina naročila njeno smrt. Ob tem velja poudariti, da gre le za namigovanja in nikoli dokazano plat zgodbe.

Eden od scenarijev govori tudi o tem, da naj bi bil voznik v času vožnje močno vinjen, zarad česar se je, ko je opazil, da jih zasledujejo paparaci, podal v brezglavo vožnjo, da bi ubežal zasledovalcem. Rezultati opravljene obdukcije naj bi kazali na izjemno visoko stopnjo ogljikovega monoksida v njegovem telesu, zaradi česar naj bi bil v tistem času pravzaprav nezmožen varnega upravljanja vozila.

V pariškem tunelu 14 nadzornih kamer: nobena ni ujela trenutka nesreče …

Tisto, kar je morda še najbolj zanimivo, pa je nesporno dejstvo, da izmed vseh 14 delujočih kamer v pariškem tunelu nobena ni ujela trenutka tragične prometne nesreče. Poleg tega naj bi forenziki ugotovili, da Diana in Dodi med vožnjo nista bila pripeta z varnostnimi pasovi, kar je bilo čudno vsem, ki so dobro poznali pokojno princeso. Diana se je namreč med vožnjo vedno pripela, ker jo je močno skrbelo za varnost – eden njenih največjih strahov pa je bil, ironično, ravno strah pred prometno nesrečo. Zakaj v času vožnje noben od njiju ni bil pripet, še vedno ostaja skrivnost in še en indic več, da je šlo pri nesreči tolikšne razsežnosti v resnici za sabotažo.

32618e18d5 62302295
Prikaži Več

Podobni članki

Back to top button